Aruba one happy island! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marieke Boer - WaarBenJij.nu Aruba one happy island! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marieke Boer - WaarBenJij.nu

Aruba one happy island!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Februari 2013 | Aruba, Aruba

Hallo mensen in Nederland!

Ik weet niet eens waar ik moet gaan beginnen met vertellen wat ik allemaal al gedaan heb in 4 dagen.
Ten eerste wil ik jullie even laten weten dat het goed gaat en dat ik het hier uitstekend naar mijn zin heb.

We hebben de eerste nacht in een hotel in Oranjestad geslapen omdat we pas vanaf 1 februari in onze kamer konden, we werden door het hotel opgehaald van het vliegveld wat natuurlijk ideaal is als je nog geen idee hebt waar je heen moet.
We hebben die avond niet heel veel meer gedaan omdat we best wel moe waren en het is natuurlijk even wennen dat tijdverschil.
Uiteraard hebben we wel even een cocktail gedronken met een heerlijk pizza erbij.

De volgende dag heeft de eigenaar van het hotel ons afgezet bij Perle d'or, we waren natuurlijk weer veel te vroeg dus konden helaas nog niet op onze kamer.
Ook hadden we problemen met een auto huren omdat ze hier niet vaak auto's verhuren aan mensen die nog geen 23 jaar zijn.
Iemand van Perle d'or heeft voor ons een verhuur bedrijf gebeld, en heeft voor ons een auto kunnen regelen.
Deze eerste week hebben we een heerlijke luxe auto (wel ontzettend duur, je betaald voor deze auto in week wat je voor onze andere auto in een maand betaald)
Dus volgende week kunnen we onze andere ophalen, een open jeep wat hier ideaal is met dit warme weer.
We kregen dezelfde dag de auto al en hebben gelijk maar even boodschappen gedaan.
Die avond zijn we lekker uit eten geweest en zijn we langs de bedrijven gelopen waar we gaan stage lopen.
Er is hier een discotheek dit natuurlijk weer naast mijn stagebedrijf zit ( als dat maar goedkomt)
Daar hebben we ook nog even een drankje gedaan en leuk met het personeel gesproken.

Je maakt hier zo leuk en snel contact met mensen, ook hier in Perle d'or waar natuurlijk heel veel studenten zitten maak je heel snel contact.

Op onze 3de dag hebben we nog een aantal boodschapjes gehaald, zo lekker want je hebt hier gewoon allemaal nederlandse producten.
De grote supermarkt hier heet Super Food, en dat is dus eigenlijk een Jumbo met ook allemaal producten van de Jumbo. (Ideaal als je niet veel lust)
Om 15:00 werden we opgehaald door iemand van onze stagebedrijven.
Ze is eerst met ons naar de telefoonwinkel gegaan om een Arubaans nummer op te vragen.(dat nummer laat ik jullie nog even weten want die heb ik nu even niet bij de hand)
Vervolgens zijn we eerst naar Robin zijn stageplek geweest en hebben we even een drankje gedronken.
Toen hebben we bij mijn stagebedrijf gekeken, ik ga stage lopen bij Papillon, dit is een restaurant dat gebaseerd is op een film en een boek.
Deze film gaat over een ontsnapte gevangenen die een vlinder tattoo had dus het interieur zit er ook uit als een soort gevangenis (heel leuk gedaan, en het hele verhaal wat erachter zit weet ik nog niet precies)
En als laatste zijn we naar Maaike haar stagebedrijf geweest, daar hebben we gezellig even een borreltje gedronken met wat nederlandse frituurhapjes.
Wij werken alle 3 bij dezelfde keten.

En we zijn natuurlijk weer precies op het goede moment op Aruba gekomen, want het is hier Carnaval.
We zijn zaterdagavond naar de lichtjesparade in Oranjestad geweest, echt zo mooi om te zien.
Allemaal mensen waren verkleed en bedekt met lichtjes, en om te zoveel tijd was er een grote wagen waar lokale bands op stonden te spelen.
Er zijn wel veel foto's gemaakt maar ook veel op andere camera's.
Daarna zijn we naar Gusto (de discotheek in Palm Beach) geweest en zijn we lekker even op stap geweest.
We hebben daar weer veel mensen leren kennen, waar ook komt omdat we iemand hier kennen die hier al voor de 2de keer op Aruba is.

Gister zijn we heeeeeeerlijk de hele dag naar het strand geweest, en ja mensen, het ziet er precies zo uit als op de plaatjes op internet.
Hele witte stranden en een prachtige groen/blauwe zee.
We zijn met nog 4 anderen naar het strand gegaan, koelboxen vol met drinken en eten uiteraard en lekker de hele dag zwemmen en in de zon liggen.
Ik heb op sommige plaatsen wel wat verbrand, maar ben allang blij dat ik wat verkleurd ben, we voelen ons hier namelijk net een albino vergeleken met de mensen die hier al veel langer zitten.
Gisteravond zijn we echt heeeeeeel vies uiteten geweest en daarna naar MooMba beach geweest om de super bowl te kijken.


Op dit moment lig ik lekker op een lig bedje bij het zwembad een verhaal te schrijven, wel hebben we allemaal nog best wel last van een jet leg dus zijn 's avonds om 10 uur half 11 echt heel erg moe.
Het is hier nu bijna elke dag 30 graden, dus we zijn nog wel net een beetje in de koude periode gekomen (ja de koude periode is 30 graden, bizar he?)
Ook is het vaak nog wel even dat het hier 5 uren vroeger is, ik dacht gisteravond rond 19:00 waarom reageerde niemand op mijn what's app berichtjes:( maar iedereen lag natuurlijk al te slapen.

Nou Loes en Marieke gaan straks weer even voor taxibedrijf spelen en even op het strand kijken, want wij zijn vandaag nog lekker vrij.
Morgen beginnen wij met onze eerste stage dag.

Ik zet er snel even foto's op wanneer ik tijd heb!
(Ik mis Nederland nog helemaaaaaal niet)

Dikke tut foar jim allemaal!

  • 15 Februari 2013 - 16:55

    Mem:

    Mooi verslag, Marieke. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Ik heb helaas geen bericht gehad via de mail, dat je verslag er op stond. Volgens mij zijn er meer die het nog niet gelezen hebben, gezien de nul reacties op je verslag. Ik ga nu snel je tweede verslag lezen. Groetjes, ook van heit.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX Love You

  • 17 Februari 2013 - 13:08

    Nienke:

    Hi Mariekje! Leuk om je verhalen zo te lezen, kan niet wachten op je derde verhaal. We moeten binnenkort maar gauw weer even skypen, kun je me weer jaloers maken ;) Geniet ervan! Dikke tùt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Ja mensen, het is eindelijk zover! Ik vlieg voor 4,5 maand naar Aruba en heb er ontzettend veel zin in! Voor iedereen die het leuk vind, jullie kunnen hier mijn reisverslagen bijhouden. Ik ben geen goede schrijver maar jullie krijgen wel een beetje een idee hoe het met me gaat en wat ik daar allemaal mee maak. Dikke tût Marieke

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 5950

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 11 Juni 2013

Mijn reis naar Aruba

Landen bezocht: